Strona główna Aktualności Prawo konsumenckie 2017: Reklamacja z tytułu rękojmi – podstawowe zasady (1)

Prawo konsumenckie 2017: Reklamacja z tytułu rękojmi – podstawowe zasady (1)

2991
PODZIEL SIĘ

Rękojmia i gwarancja to dwie różne formy reklamacji towaru. W pierwszej części artykułu  znajdują się odpowiedzi na pytania:

  1. Czym jest rękojmia?
  2. Ile wynosi jej termin?
  3. Czy konsument ma prawo do reklamacji towaru, gdy zakupił go na wyprzedaży albo towar był już używany?
  4. Czy można reklamować towar, gdy … sklepu już nie ma?

Wybór uprawnienia

Konsument, który dokonuje zakupu towaru w sklepie stacjonarnym przedsiębiorcy, poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość ma prawo oczekiwać, że tenże towar nie posiada wad fizycznych ani prawnych. Jeżeli zakupiona rzecz ma takie wady, wówczas konsument ma prawo reklamować zakupiony towar na podstawie rękojmi w sklepie prowadzonym przez przedsiębiorcę lub gwarancji producenta, jeżeli towar jest objęty gwarancją.

Ważne !

Na podstawie art. 579 § 1. Kodeksu cywilnego (K.c.) kupujący może realizować  uprawnienia z rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. Co istotne, „(…) udzielenie gwarancji nie wyłącza, nie ogranicza i nie zawiesza uprawnień kupującego z tytułu rękojmi”. [1]

Rękojmia, czyli co?

Wanda Książek  

 

Potrzebujesz porady prawnej lub podatkowej?

Wpisz swoje zapytanie. A nasi specjaliści udzielą kompleksowej porady.

Zadanie pytania nic nie kosztuje. Nasi specjaliści skontaktują się z Tobą w ciągu 24h.