Strona główna Aktualności Prawo konsumenckie 2017: Reklamacja z tytułu rękojmi – podstawowe zasady (2)

Prawo konsumenckie 2017: Reklamacja z tytułu rękojmi – podstawowe zasady (2)

2130
PODZIEL SIĘ
konsument reklamacja

W pierwszej części artykułu zostało omówione prawo konsumenta do reklamacji z na podstawie rękojmi (towar reklamowany, termin reklamacji). Tematem drugiej części artykułu jest procedura złożenia reklamacji.

Zgłoszenie reklamacyjne niekoniecznie na formularzu

Sklepy stacjonarne i sklepy internetowe udostępniają konsumentom formularze reklamacyjne do wypełnienia. Konsument nie musi z nich obowiązkowo korzystać, ponieważ może samodzielnie napisać zgłoszenie reklamacyjne.

Reklamację z tytułu rękojmi należy składać pisemnie do przedsiębiorcy, którego dane identyfikacyjne widnieją na paragonie lub fakturze. Można ją złożyć w  sklepie w którym konsument zakupił reklamowany towar. Co ważne, jeżeli reklamację składamy osobiście w sklepie, wówczas należy wtedy w celach dowodowych żądać na kopii potwierdzenia przyjęcia reklamacji. W przypadku wysłania reklamacji drogą pocztową trzeba zachować kopię zgłoszenia reklamacyjnego, dowód jego nadania i otrzymane potwierdzenie odbioru.

Wanda Książek

Potrzebujesz porady prawnej lub podatkowej?

Wpisz swoje zapytanie. A nasi specjaliści udzielą kompleksowej porady.

Zadanie pytania nic nie kosztuje. Nasi specjaliści skontaktują się z Tobą w ciągu 24h.